Fan vad det blåser

...har nu min man muttrat vartenda eviga morgon under hela april med undantag för en ljuvlig vindstilla dag. 
Själv är jag bara så lycklig över detta ljus och att solen tittar fram.
Som nu i morse - vilket ljus som strålar in mellan gardinerna och nästan bländar en så att man vaknar. Underbart. 
(null)
 
Men jag förstår min gubbs, vi köpte båt nu i början av april och jag vet att om han fick välja skulle vi va ute på båtturer var och vartannan dag, men det blåser för mycket. 
Själv längtar jag också efter en vindstilla dag på sjön men njuter av att pilla i trädgården. 
 
Och jag är så glad för nu har vi äntligen fått tag i en grävare som ska fixa till framsidan åt oss. 
Jag har väl nämnt att vår tomt är ett katastrofområde och att jag är så lycklig över att nu iallafall få en ordentlig infart, en entregång, en rabatt, gräs och så som jag längtat efter ett magnolia träd. 
 
Här ser ni hur vår trista framsida ser ut idag. Om någon månad ser den helt annorlunda ut, får vi hoppas. 
 
 
 Igår kom sonen ut till oss och vi passade då på att ha den där lilla whiskyprovningen som vi egentligen skulle ha haft i påskas. 
(null)
4 små flaskor a 5 ml av Loch Lomond. Orginal, 12 årig, 15 årig, 18 årig. 
Nu är vi absolut inga whiskeyexperter, snarare tvärtom men tyckte att det kunde vara en rolig sak att göra. Vi valde iallafall att blanda flaskorna och dölja etiketterna. Sen hällde vi upp från en flaska i taget. Luktade och jämförde hur vi alla upplevde dofter, sen smakade och berättade vad vi upplevde för smaker. Lustigt var att vi tre upplevde väldigt olika, vad en person tyckte luktade kola och vanilj tyckte en annan dofta tjärad båt. 
Det var också spännande att se att smaken ofta skiljde sig från doften och även här tyckte vi tre ganska olika. 
Roligast var nästan när vi skulle gissa vilket glas som hade innehållit vad. 
Min favorit var iallafall tolvåringen och de andra tyckte bäst om femtonåringen. 
Roligt var det iallafall och vem vet kanske blir det vinprovning nästa gång. Då med en massa vänner hoppas jag(fuck Corona). 
(null)
 
 

Kommentera inlägget här :