Påskmats favoriter och utebliven whiskeyprovning

Hoppas er påskhelg varit härlig trotts att den säkert även för er sett annorlunda ut. 
Vi åt en massa gott o bytte påskägg, men det var långt ifrån hela tjocka släkten som satt vid vår sida.  Men vi skålade via FaceTime och det fungerar ju det med. 

Godast på vårt påskbord i år tycker jag var laxcheesecake och kammbenen. 
Hade i lite mer pepparrot och rödlök än vanligt och det gjorde susen. 
Kammbenen blev extra goda eftersom vi nytt för i år har en sous vide att förbereda dem i. Har ni ingen sous vide- köp en. Bland det bästa vi har i vårt kök kan jag lova. Bort med hinnan där på baksidan av kammbenen, på med salt och peppar, vakuumförpacka och sen ned i sous vide i ca 24 timmar. Revbenen blir så möra som smör, mums. 
Sen använde jag mig av Jennie Walldens fantastiska recept som finns på Tasteline. Prova!
(null)

(null)

För att piffa upp påsken lite extra hade jag tänkt att överraska familjen (poängterar här att jag har vuxna barn:-) med en liten whiskeyprovning. 
Har ni sett ett sånt sött litet kit?
(null)
Men av olika skäl så blev det aldrig någon provning. Men till helgen ska vi prova och lovar att återkomma med en rapport. 

Nu ska jag ut i blåsten och försöka få ned det som finns kvar av lövhögarna i komposten. 

Taggar: påsk Corona påskmat whiskey whiskeyprovning kammben sous-vide Jennie Wallden;

Kommentera inlägget här :