Bästa saffransbullarna?

(null)

Tjoho i år är första året som jag faktiskt blivit supernöjd med bullbaket inför 1:a advent. I vanliga fall brukar de väl bli hyfsat goda, men ack så fula. Pinsamt fula. 
I år tänkte jag att jag skulle ge mig på två nya recept och nu vill jag verkligen rekommendera er att testa dessa, om ni inte redan gjort det. 
Första bullbaket var zeinaskitchens saftiga saffransbullar med vaniljkräm
Så goda och bäst av allt - man får tydliga instruktioner på hur man får dem så snygga. Testa vet ja. 
(null)


Andra bullbaket blev dessa härligheter. Kanske inte lika snygga men med underbar smörkräm i mitten. 
Receptet hittar ni hos lindasbakskola.se
Själv adderar jag lite flingsalt ovanpå mina saffransbullar, tycker det blir så gott. 
Hoppas ni vill testa dessa recept och sitter du på ett toppen recept- lämna gärna i kommentarerna. 
Kram på er🤗
(null)

Taggar: lussebullar saffransbullar julbak julrecept recept;

Kommentera inlägget här :