Majs istället för ledsna palmer

(null)

(null)

Alltså det finns ju inget finare än en altan med pool med en massa stora palmer runt omkring. 
Jag avundas er som lyckas. 
Mina dör efter bara några veckor…varje år. 
Har du tips på hur jag håller dem i liv, kommentera mer än gärna inlägget. 
Fick iallafall ett tips på en hög grön växt som både är billig, hög och överlever sommaren. 
Majs. 
Sagt o gjort torkade vanliga majskorn åkte ned i jorden och vatten varje dag på det o snabbt har det växt. Blir tjusigt varse det kommer majskolvar sen eller inte. Lovar att återkomma med resultatet, om ni vill? 

Kanske det är så att man borde fylla altan med konstväxter?
Ja det finns ju fejkpalmer m m. Men även om jag inte har gröna fingrar så älskar jag att gå runt och vattna o fixa med mina blommor. Men erkännas ska att det på matbordet står en konstväxt. Bambun i krukan är fejk, men en fin sådan tycker jag. 
(null)


Måste få avsluta dagens inlägg med ett tips. 
- Köp amplar o fyll dina krukor med -
Billigare än att köpa hundra små växter för att fylla dem. Och resultatet blir så jämt, fylligt o fint. 
Har du nära till Eskilstuna rekommenderar jag att åka till Granfeldts på våren o gå loss på deras fantastiska amplar som hänger hundratals i deras stora växthus tak. 
(null)

(null)


Taggar: trädgård altan terass blommor amplar konstväxter palmer majs granfeldts;

Kommentera inlägget här :